poniedziałek, 30 stycznia 2017

Podjazd.

Po długiej i wymuszonej przerwie w końcu udało mi się coś zagrać. Przy okazji spotkania ze znajomym, zagraliśmy grę podjazdową. Gra miała charakter gry szkoleniowej i towarzyszyła jej bardzo wesoła atmosfera. W czasie grania okazało się, że nic nie jest niemożliwe i szarże przez cały stół, zdezorganizowani dragoni walczący wręcz z rajtarią w pancerzach zadający więcej ran czy rajtarzy wygrywający walkę z jazdą koronną, która szarżowała od frontu i na tył rajtarów. Atmosfera gry była rewelacyjne i pewnie jeszcze nie raz pojawią się wpisy dotyczące walk w domowym zaciszu.




















czwartek, 5 stycznia 2017

Flames of War w Kielcach!

Cześć, 

Jest to mój pierwszy wpis na blogu, dlatego na wstępie chcę gorąco wszystkich przywitać.
Kiedyś mieliśmy w Kielcach kilkuosobową grupę grającą we Flames of War, jednak nasza działalność skończyła się kilka lat temu. Obecnie przymierzamy się do powrotu do FoW, mamy nadzieję, że nowości przyniesione przez IV edycję dodadzą nam zapału, a powrót dokona się z odpowiednim impetem. Ale nie chcemy czekać zbyt długo - póki co mamy III edycję, mamy modele, i mamy chęci do gry - tak więc jeszcze w starym roku, bo 28. grudnia odbyła się pierwsza od bardzo, bardzo dawna gra FoW w kieleckim Muzeum Zabawek i Zabawy.

Zaczęliśmy skromnie, okres Late, 1500 pkt. Zagraliśmy scenariusz Pincer, starły się amerykańska kompania pancerna z 7. dywizji pancernej (Blood, Guts & Glory) i niemiecka kompania Panzergrenadier Lehr (Earth & Steel)

Siły Amerykanów:

HQ: 1x M4A1 Sherman
3x M4A1 Sherman, 1x M4A1 (76mm) Sherman, 1x M4A3E2 Sherman Jumbo
3x M4A1 Sherman, 1x M4A1 (76mm) Sherman, 1x M4A3E2 Sherman Jumbo
3x M5A1 Stuart
1x Armored Rifle Platoon
1x Recon Platoon (2x Rifle team, Recon Jeep, M3 half-track)
1x Armored Field Artillery Battery (3x M7 Preist)
Air Observation Post

 
Siły Niemców:
 

HQ: 2x SMG team, 2x Sd Kfz 251/1 half-track
2x Command Panzerfaust SMG team, 6x MG team, 3x Tank-hunter, 4xSd Kfz 251/10 (3.7cm)half-track
1x Tiger IE
4x PzIV H
3x 7,5cm PaK40
3x 15cm NW41 Rocket Launcher




Wystawienie: 
Wszystkie trzy plutony amerykańskich czołgów ustawiłem tak, by jechały na jeden objective, artyleria została z tyłu schowana za lasem, zwiad wykonuje ruch w ramach Reconnaissance Deployment, nie wysiadając się ze swoich pojazdów, co jest błędem(!) bo nie można było przez to wykorzystać zasady Eyes&Ears w 1. turze (tzn. można było, ale piechota w pojazdach byłaby narażona na ostrzał PzIV, które pojawią się jako ambush, tak więc musiała wykonać ruch by wysiąść z pojazdów) . Niemieckie PaK40 wystawione zostały na drugim objectivie, także niefortunnie, bo na samym końcu stołu, na dodatek z przeszkodą terenową w postaci pagórka, który zasłaniał im czołgi przeciwnika. Pluton piechoty naszpikowany bronią przeciwpancerną stanął okopany na znaczniku, który miał zostać oblężony.






Tura 1: 
Amerykanie ruszyli do przodu zwartym szykiem czołgów, piechota zmechanizowana jedzie 45cm po drodze, co okazało się błędem. Druga flanka, nieobstawiona przez aliantów jest miejscem wystawienia Ambushu w postaci czterech PzIV. Ostrzał społowił pluton piechoty, która nie wydostaje się z half-tracków z powodu Save’a na 5+, dodatkowo test morale niezdany. Shermany mają w swoim zasięgu tylko jedną podstawkę niemieckiej piechoty, trafianą w dodatku na 6, przez co ostrzał nie daje żadnego skutku. Niemieckie czołgi wykorzystują Stormtrooper move aby wycofać się poza Line of Sight Shermanów.

Amerykanie po pierwszym ruchu

I szybki koniec gry dla zmechu



Tura 2: 
Amerykańskie czołgi poprawiły swoje pozycje, już wiele niemieckich podstawek znajduje się w zasięgu strzału – udaje się też wykorzystać zasadę E&E co powoduje, że Niemcy ponoszą pierwsze straty. Priesty próbują wstrzelić się w PzIV, ale nie trafiają. Niemieckie czołgi strzelają do Stuartów, niszcząc jednego z nich, po czym znów się wycofują.

PzIV znów chowają się przed ostrzałem




Tura 3: 
Shermany wciąż stoją na pozycjach i ostrzeliwują Niemców, zadając im kolejne straty, niemiecka piechota ma bowiem dużo broni przeciwpancernej i nawet spinowana jest niebezpieczna w Deffensive Fire, co skutecznie odstrasza od assaultowania. Gra staje się przez to statyczna. Priesty ostrzeliwują PzIV, trafiając jednego – niezdany test pancerza skutkuje zniszczeniem czołgu. W swojej turze, Niemcy przemieszczają 3 pozostałe czołgi by ostrzeliwać Shermany, jednak bezskutecznie. Niemieckie rezerwy nie pojawiają się. 



Tura 4: 
Piechota broniąca objectiva słabnie coraz bardziej, zostaje zbreakowana, ale wciąż pozostaje na stole. Shermany (76) przemieściły się by strzelać do PzIV, nie trafiły jednak ani razu. Niemcy w odwecie zbailowali jednego z nich. Na bocznej krawędzi, z rezerwy wychodzi Tygrys, przyprawiając aliantów o dreszcze. Już na początku niszczy jeden czołg, drugi zostaje zbailowany. 


Sytuacja na stole po 4. turze

Tymczasem, nieopodal objectivu

Nadciągnęły spóźnione rezerwy


Tura 5: 
Amerykanom udało się odbailować Shermana (76), drugi czołg pozostaje nieczynny. Czując presję czasu, Shermany i Stuarty podjeżdżają blisko piechoty – masywny ostrzał pozostawia już tylko 3 podstawki na stole, ale test morale ponownie został zdany. Sytuacja Niemców pogarsza się, gdy kolejny PzIV zostaje zniszczony, a drugi zbailowany – jedyny pozostały czołg ucieka. Stuarty assaultują piechotę, po wytrzymaniu Deffensive Fire (pluton wciąż dysponował pancerzownicami) wygrywają szturm, a Niemcy w końcu się łamią i uciekają z pola walki. Amerykanie przejęli kontrolę nad objectivem, który nie może już być przechwycony przez obrońców – ani Tygrys, ani pluton dział ppanc. nie są w stanie do niego dotrzeć w przeciągu jednej tury.


Sytuacja na stole pod koniec gry

Wygranie przez Stuarty szturmu pozwala atakującemu na przejęcie objectiva


Tak właśnie wyglądała nasza pierwsza gra w "nowej edycji" kieleckiego FoW. Mam nadzieję, że czytało Wam się dobrze, jeżeli macie uwagi co do raportu, to bardzo proszę piszcie w komentarzach. Postaramy się wrzucać raporty z naszych gier i inne sprawozdania z naszej, w tym momencie jeszcze skromnej, działalności.